Skuteczne zarządzanie zespołem w obliczu zmiany. Trudne sytuacje – trudne decyzjeMenedżerskie

Skuteczne zarządzanie zespołem w obliczu zmiany. Trudne sytuacje – trudne decyzje

Opis szkolenia

Szkolenie zarządzanie zespołem

Trudne sytuacje w biznesie wymagają od menedżerów umiejętności podejmowania trudnych decyzji. Trudne decyzje wymagają odwagi. Winston Churchill powiedział, że jeśli w życiu brakuje odwagi, to inne cechy są bez znaczenia. Tyle tylko, że sama odwaga przy braku kompetencji to samobójstwo.Gdyby zadać pytanie, za co menedżerowie dostają swoje wypłaty, to z pewnością można powiedzieć, że za to, żeby podejmowali trudne decyzje. Oczywiście, wymaga to od nich poznania faktów, analizy zagrożeń, dobrej intuicji, i przygotowywania ich zespołów na nieoczekiwane sytuacje. Teoretycznie to wszystko jest oczywiste. A jak wygląda to w praktyce wie każdy, kto pracuje w obszarze zarządzania. Błędów menedżerom można zarzucać wiele, że zwlekają z decyzjami, że nie mają planu B, że nie chcą utracić kontroli nad zespołem, albo że jest im tak wygodnie, żeby grać bezpiecznie. Tyle tylko, że taka jest natura ludzka. Ma być bezpiecznie i przewidywalnie.

Praktyczny charakter szkolenia zarządzanie zespołem pozwala uczestnikom zobaczyć i poczuć na własnej skórze jakie obszary ich umiejętności wymagają szlifu oraz jak mogą radzić sobie w sytuacjach, kiedy silny stres pozbawia ich komfortu swobodnego działania i podejmowania trudnych decyzji.

UWAGA! Udział w treningu i rozwój własnych kompetencji zmusza do opuszczenia swojej strefy komfortu psychicznego. Trening ma charakter zadaniowy i pozbawiony jest charakteru stricte wykładowego/slajdowego/scenkowego.

Szkolenie zarządzanie zespołem składa się z 3 modułów:

- teoretycznego, który pozwala ugruntować swoją wiedzę i zrozumieć interdyscyplinarność własnej natury (20% czasu szkolenia)

-analitycznego, którego celem jest analiza wybranych case study przedstawiających w 100% naturalne sytuacje zarejestrowane na materiale VIDEO (40% czasu szkolenia)

- praktycznego, związanego z prawdziwym treningiem poza strefą własnego komfortu.

Trening jest tak prowadzony przez trenera aby sprawdzić przede wszystkim charakter (postawa), pewność siebie, asertywność, podatność na wpływ ze strony innych i umiejętność wpływania na innych, komunikowania swoich stanowisk i perswadowania, zarządzania emocjami, itp.

Program

Zanim nastanie kryzys – czy jesteś przygotowany

  • Jaka jest twoja jakość emocjonalna i jaki ma wpływ na twoją efektywność życiową
  • Samoocena i samoświadomość – czy wiesz co jest twoją kluczową kompetencją?
  • Wpływ kluczowej kompetencji na umiejętność działania w stresie
  • Stres w twoim życiu – co z nim robisz i jak bardzo się oszukujesz, że umiesz nim zarządzać?
  • Asertywność to wrodzony talent czy nabyta umiejętność?
  • Porażki – wyzwania – frustracja – poczucie szczęścia – czy jesteś przygotowany na wyzwanie?
  • Czy wiesz w czym jesteś najlepszy? auto diagnoza/ćwiczenie

Mówisz, że umiesz się komunikować? A w stresie?

  • Co mówi o Tobie Twoja autoprezentacja i jaki ma wpływ na interakcje z innymi w grupie?
  • Twoje interakcje z innymi – jak sobą zarządzać, żeby osiągnąć postawione - analiza video case
  • Emocje pozytywne oraz negatywne i ich wpływ na komunikację interpersonalną - analiza video case
  • Czy komunikacja to wywieranie wpływu? - spojrzenie na komunikację interpersonalną nie tylko jako formę wymiany informacji ale przede wszystkim jako formę wywoływania określonych reakcji. Proste ćwiczenie pokazuje, że każda forma komunikacji to forma wywierania wpływu!
  • Budowa zaufania w grupie objętej sytuacją kryzysową

Trudne sytuacje a decyzje i emocje

  • Co jest niezbędne do podejmowanie trafnych decyzji?
  • Dojrzałość emocjonalna a dupochronienie i spychologia na innych
  • Dlaczego zwlekamy z podejmowaniem decyzji?
  • Dlaczego niepodjęcie decyzji jest podjęciem decyzji - analiza video case
  • Emocje pozytywne oraz negatywne i ich wpływ na podejmowanie decyzji - analiza video case
  • Dysonans decyzyjny i jego wykorzystanie w wywieraniu wpływu/negocjacjach - analiza video case Mętlik w głowie – jak się ogarnąć?

Kryzys a plan działania

  • Zbierz informację, żebyś się nie oszukał
  • Skuteczny plan reagowania kryzysowego
  • Plan działania – czego nigdy nie przewidzisz?
  • Czujesz, że jesteś naciskany – co mówi Twoja intuicja? - analiza video case
  • Kryzys a konflikt interesów – kiedy emocje biorą górę i w ruch idą argumenty siły

Kryzys a działanie i zarządzanie

  • Zarządzanie czasem, ludźmi i otoczeniem w stresie (kryzysie)
  • Dlaczego ludzie zawodzą pomimo dobrego planu?
  • Najczęstsze błędy zarządzających kryzysem – czy można ich uniknąć?
  • Dlaczego musisz mieć autorytet, żeby móc zarządzać innymi?
  • Świadoma budowa własnego autorytetu zanim nadejdzie kryzys
  • Kierowanie grupą, delegacje, rozliczanie i wzmacnianie
  • Już po kryzysie – co robisz z nagromadzonym stresem?
  • Różne osobowości to różne odreagowywanie stresu – czego musisz unikać!
  • Podsumujmy to co wiemy o sobie - Pytania i odpowiedzi - analiza strategii stosowanych przez uczestników w ćwiczeniach na bazie osiągniętych wyników. Zakończenie treningu.

Korzyści

Praktyczny charakter szkolenia oraz ćwiczenia pozwalają uczestnikom poprawić swoje umiejętności komunikacji, zarządzania oraz negocjacji

Ciągłość ćwiczeń pozwala uczestnikom uzyskiwać korzyści w przyszłości, bez konieczności myślenia wyłącznie w kategoriach doraźnych

Uczestnicy zawsze otrzymują obiektywną informację zwrotną w postaci osiągniętego efektu negocjacji/zarządzania/wywierania wpływu/perswazji

Trener nie unika interakcji z graczami. Daje to uczestnikom możliwość sprawdzenia swoich umiejętności względem trenera

Ekspert

Tomasz Piotr Sidewicz
Tomasz Piotr Sidewicz

Od 1991 roku zajmuję się sprzedażą i negocjacjami. Do 2006 roku prowadziłem centralę handlu zagranicznego, gdzie w imieniu moich klientów (polskich producentów) prowadziłem rozmowy handlowe z importerami zagranicznymi. Od kilkunastu lat związany jestem z wywieraniem wpływu i negocjacjami na najwyższym poziomie. Jestem dobrym znawcą ludzkiej psychiki i technik umożliwiających w krótkiej chwili ocenić stan emocjonalny, gotowość podjęcia decyzji, cechy charakteru mające kluczowy wpływ na efektywność biznesową. To przekłada się na moją specjalizację związaną z trudnymi sytuacjami, negocjacjami i decyzjami. Podczas ponad 20 letniej praktyki biznesowej poznałem specyfikę, prawie wszystkich krajów europejskich, Afryki Płn., Azji oraz USA i Kanady. 15 lat pracy w handlu zagranicznym oraz prowadzenie negocjacji z obcokrajowcami nauczyły mnie wysokiej kultury biznesowej niezbędnej w środowisku międzykulturowym. Wspieram polskie i zagraniczne firmy, właścicieli firm, topowych menedżerów w negocjowaniu wielomilionowych kontraktów i strategii negocjacyjnych (największa transakcja przekraczała 1.400.000.000 PLN). Doradzam, organizuję oraz prowadzę spotkania (krajowe i międzynarodowe) dla firm, które chcą się czuć pewnie w świecie bardzo trudnych negocjacji biznesowych. Dzielę się wiedzą i doświadczeniem z handlowcami, kupcami i menedżerami, którzy widzą potrzebę własnego rozwoju swoich kompetencji. Szkolenia, które prowadzę to poligon praktycznych doświadczeń a nie omawianie wyświetlanych slajdów. Z wykształcenia jestem filologiem angielskim, posiadam zatem przygotowanie pedagogiczne, które z dużym sukcesem wykorzystuję w mojej pracy.

czytaj więcej

Informacje organizacyjne

Cena obejmuje:
Udział w szkoleniu oraz indwyidualne konsultacje z ekspertem
Lunch i nielimitowany serwis kawowy
Materiały szkoleniowe
Certyfikat potwierdzający udział
Możliwość zwolnienia z VAT
Nie czekaj, zgłoś się na szkolenie już dziś!
zapisz się

Video

Dostępne terminy

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Zamknij